100 dagar fitness

2012-11-08 20:36:00

Imorgon 9 november 2012 börjar utmaningen 100 dagars fitness, detta är en utmaning jag har satt för mig själv för att få en ordentlig kickstart med träningen och viktnedgången.

Mina mål:

Vikt: Gå ner 0,5-1 kg/vecka.

Träning: 5-7 promenader/vecka á 5 km.
3 styrketräningspass/vecka.
Kost:

- Frukost
- Mellanmål 1
- Lunch
(Gymdagar- Intas detta mål 4 h före träning, bör innefatta en normalt lagad måltid med något mer ris/pasta/potatis/cous cous än vanligt. Dryck under detta mål kan innehålla snabba kolhydrater)
- Mellanmål 2
(Gymdagar- Intas 30-60 minuter innan passet. Kolhydrater 74g, både snabba och långsamma.
- Middag
- Kvällsmål

En höjardag i veckan, fast med måtta utan väl genomtänkt och 2 l vätska/dygn. De är så mitt upplägg ser ut för 100 dagar framåt. Jul och nyår med allt vad det innebär ska inte få komma mellan mig och mina mål, de gäller helt enkelt att göra kloka val.

Trackback
RSS 2.0